OPSS-työryhmä kokoontui  20.5.2015 viimeisen kerran. Edellisen kokouksen jälkeen työryhmän  puheenjohtaja Leena Nissilä yhdessä Minna Harmasen kanssa olivat oikolukeneet OPSS-tekstit ja tehneet siihen viimeiset muutokset. Todettiin, että Suomi-koulujen opetussuunnitelmasuositus on nyt valmis.

Kokouksessa käsiteltiin OPH:n pääjohtajalle Aulis Pitkälälle ja johtaja Jorma Kauppiselle lähetettävää kirjelmää sekä OPS-suosituksen julkaisemista. Edelleen kokouksessa keskusteltiin mahdollisuuksista, miten suositus saadaan mahdollisimman tunnetuksi ja arvoiseensa käyttöön.

Suomi-koulujen opettajien koulutuspäivillä 12.8.-14.8. 2015 tutustuminen opetussuunnitelmasuositukseen on ohjelmassa keskeisellä sijalla. Kokouksessa sovittiin työryhmäläisten tehtävistä koulutuspäivien aikana.

Työryhmä aloitti heti myös keskustelun tukimateriaalin laatimisesta. Käytiin läpi lukuisia toivomuksia ja ehdotuksia, joita OPSS-työn edetessä oli tullut esille sekä Suomi-kouluilta että työryhmältä itseltään. Puheenjohtaja totesi, että mahdollisuuksien mukaan sama työryhmä jatkaa tukimateriaalin laatimista, ja jakoi työryhmäläisille ensimmäiset kotitehtävät. Tukimateriaalin valmistelun ensimmäinen kokous pidetään lokakuussa 2015.

Puheenjohtaja kiitti lämpimästi kaikkia työryhmäläisiä ja totesi suositustyöryhmän työn virallisen vaiheen päättyneeksi.

P.S. Opetushallituksen puheenjohtaja allekirjoitti Suomi-koulujen ensimmäisen yhteisen opetusuunnitelmasuosituksen 21. toukokuuta 2015.