Suomi-koulujen opetussuunnitelmasuositusta laativa työryhmä kokoontui jälleen Opetushallituksessa 23.3.2015 kolmituntiseen kokoukseen. Siinä käytiin koko opetussuunnitelma kohta kohdalta läpi ja arvioitiin siihen tehdyt muutokset. Suurimmat muutokset oli tehty osioon oppimiskokonaisuudet (teemakokonaisuudet). Muutoksia pidettiin erittäin hyvinä ja selkeyttävinä.

Koko opetussuunnitelmaan tehtiin muutoksia varsinkin siten, että suosituksessa pyritään nyt osallistamaan oppilaita aikaisempaa enemmän, kuten ohjausryhmä oli toivonut.

Opetussuunnitelmasuosituksen aikataulu on loppumetreillä tiukka. Tekstejä viimeisteltiin mahdollisimman valmiiseen kuntoon, sillä ne pyritään toimittamaan etäjäsenille kommentoitaviksi lähipäivinä. Kommentointiin etäjäsenille jää aikaa noin kolme viikkoa.  Sen jälkeen luonnos menee uudelleen arvioitavaksi ohjausryhmään, jonka kokous on 27.4.2015. Koko OPSS-työryhmä kokoontuu seuraavan kerran 29.4.2015, jolloin etäjäsenten  ja ohjausryhmän kommentit käydään läpi ja luonnoksesta laaditaan lopullinen teksti. Valmis OPSS menee Opetushallituksen käsittelyyn toukokuussa.

Kokouksessa sovittiin suosituksen taitosta. Kokous päätti myös, että opetussuunnitelmasuosituksesta otetaan 1000 kappaleen painos. Opetussuunnitelmasuositus julkistetaan opettajien koulutuspäivillä 12.8. 2015. Suositus jaetaan painettuna versiona jokaiselle Suomi-koulun opettajalle.

Kokouksessa keskusteltiin myös tukimateriaalista, jota ruvetaan suunnittelemaan tarkemmin 20.5.2015 pidettävässä kokouksessa. Tukimateriaaliin tulee paitsi käsitteiden avaamista myös materiaaliehdotuksia ja kokonaisia artikkeleita. Tukimateriaali ilmestyy myöhemmin OPH:n sähköisessä verkossa.

Kokouksessa päätettiin vielä OPSS:n osuudesta elokuun  koulutuspäivien ohjelmaan. Koulutuspäivillä  opetussuunnitelmasuositus on vahvasti läsnä. Ensimmäisenä päivänä 12.8.2015 opetusuunnitelma esitellään pääpiirteittäin, ja torstaina 13.8.2015 sen käyttöä ja soveltamista Suomi-koulujen omiin opetussuunnitelmiin pohditaan useissa eri työryhmis